SOM Tales of Perfume
SOM Tales of Perfume ontwerpt en ontwikkelt parfum composities met uitsluitend 100% botanische ingrediënten én design objecten die de dragers van deze parfums zijn. De combinatie van parfum en design objecten wordt op maat gemaakt voor leisure, leef- en werkomgevingen. Dit noemen wij geur architectuur (Scent Architecture).
Behalve maatwerk voor opdrachtgevers maken wij ook unieke design objecten en interactieve installaties met bijbehorende parfums voor internationale galerieën en events. Het is wetenschappelijk bewezen dat het gebruik van 100% botanische parfum in een omgeving welzijn en gezondheid stimuleert. Ons team bestaat uit een parfumeur, een conceptontwikkelaar, een beeldend vormgever en een analytisch/strategisch denker. De verschillende achtergronden en specialismen die op een unieke manier samensmelten vormen de bijzondere kracht van SOM Tales of Perfume.
Erik van Slooten
Microfibres… They sound harmless enough, right? Wrong, says designer Eric van Slooten, Director of MarcelvangalenDesign. In fact, he calls them the “assassins” which are turning our oceans into a plastic soup. Measuring five millimetres or less, these tiny fibres are released into the water supply when we wash our clothes – anywhere from 10 to 20 million fibres per load, 71 per cent of which are synthetic and thus non-biodegradable. Fish then feed on this floating textile mass, and the fibres end up on our plates. Having set out to find a solution to this bizarre and toxic problem, Eric’s design agency came up with an ingenious idea: a washing machine filter.
Rem Koolhaas
Rem Koolhaas (Rotterdam, 1944) founded OMA in 1975 together with Elia and Zoe Zenghelis and Madelon Vriesendorp. He graduated from the Architectural Association in London and in 1978 published Delirious New York: A Retroactive Manifesto for Manhattan. In 1995, his book S,M,L,XL summarized the work of OMA in “a novel about architecture”. He co-heads the work of both OMA and AMO, the research branch of OMA, operating in areas beyond the realm of architecture. Koolhaas directed the 2014 Venice Architecture Biennale, is a professor at Harvard University, and is preparing a major exhibition for the Guggenheim museum to open in 2019 entitled Countryside: Future of the World.
Alice Twemlow
Alice Twemlow’s research addresses design’s complex interrelations with time and the environment and manifests in writing, exhibitions, conferences, and education. She is Research Professor at the Royal Academy of Art, The Hague (KABK) where she leads the “Design and the Deep Future” readership, and an Associate Professor at Leiden University, in the Academy for Creative and Performing Arts, where she supervises design-related PhDArts candidates. Her book, Sifting the Trash: A History of Design Criticism, was published by MIT Press in 2017.
Irma Boom
Irma Boom (Lochem, 15 december 1960) is een Nederlandse grafisch ontwerpster, wier werk internationale bekendheid heeft. Behalve boeken, haar voornaamste aandachtsgebied, ontwerpt zij huisstijlen, jaarverslagen, kalenders en postzegels.
Piet Hein Eek
Eek studeerde in 1990 af aan de Academie voor Industriële Vormgeving in Eindhoven met een kast van sloophout, die inmiddels de Klassieke Kast in Sloophout genoemd wordt. In een tijd van “overdadigheid” koos hij voor simpel materiaal en een sobere vormgeving. Eek ontwerpt (en fabriceert) meubilair, verlichting en accessoires en houdt zich daarnaast bezig met de inrichting van gebouwen. Sinds kort verdiept hij zich ook in architectuur en het herbestemmen van gebouwen.
Hella Jongerius
Hella Jongerius’s research on colours, materials, and textures is never complete. All her questions are open-ended, and all her answers provisional, taking the form of finished and semi-finished products. These are part of a never-ending process, and the same is essentially true of all Jongeriuslab designs: they possess the power of the final stage, while also communicating that they are part of something greater, with both a past and an uncertain future. The unfinished, the provisional, the possible – they hide in the attention for imperfections, traces of the creation process, and the revealed potential of materials and techniques. Through this working method, Jongerius not only celebrates the value of the process, but also engages the viewer, the user, in her investigation.
Richard van der Laken
At What Design Can Do we believe in the power of design and creativity to transform society. Money, governments or science can’t solve complex global issues on their own. We need fresh ideas, alternative strategies and provocative thoughts.
What Design Can Do is the perfect place for designers and creatives to meet businesses, industries, NGO’s and governments who aim to start using design innovation.
HeBe Verstappen
Ik ben Hoofd TextielLab en verantwoordelijk voor de zakelijke, artistieke, creatieve en educatieve doelstellingen van de werkplaats, de TextielShop en de DamastWasserij van het TextielMuseum. Ik ontwikkel visie en beleid voor het Lab en initieer en selecteer nieuwe projecten die deze visie ondersteunen. Ik leg verbanden tussen ontwerpers, het bedrijfsleven en de mogelijkheden van het TextielLab en vergroot de naam (en faam) van het TextielLab en het TextielMuseum in binnen- en buitenland. Ik ben een ambitieuze vrouw, creëer in mijn dagelijkse werkzaamheden een hechte ‘familie’ en ben constant op zoek naar nieuwe ideeën en mogelijkheden. Ik ben ervaren in en begaan met het vakgebied textiel en boek graag resultaten waarbij ik hecht aan kwaliteit. Ik bezit een vanzelfsprekende ‘vernieuwingsdrang’. Ik breng zaken op een kritische, natuurlijke en vanzelfsprekende wijze in kaart en ontmoet niet snel een beperkende factor. Ik wil mijn kennis en ervaring vindingrijk en vernieuwend inzetten te
Studio Rens
RENS (Renee Mennen and Stefanie van Keijsteren) is a research-based design studio. From Eindhoven (the Netherlands) the duo initiates projects in which colour often plays a key role. In addition to their own collections and interior products, the designers collaborate closely with various labels and companies. Conducting material research, product innovation and art direction. Previous partnerships included Auping, Baars & Bloemhoff, Canon, Cor Unum Ceramics, Tarkett, Pode, Best Wool and Zuiderzeemuseum.